IT-alalta puhtaan sisäilman tuotteiden pariin hypännyt Simo Itkonen kokee Luxin myyntikoulutuksen antaneen hyvät eväät alan vaihtoon.
Vuonna 2006 Microsoftilla Liverpoolissa työskennellyt Simo Itkonen huomasi Suomeen palaamista suunnitellessaan ilmoituksen Lux-tuotteiden myyjän pestistä. Yritys lupasi kattavan myyntikoulutuksen, joten Itkonen rohkeni tarttua datanomin taustalla työtarjoukseen. – Mahdollisuus kouluttautua myyntityöhön vakuutti. Uskon Luxin myyntikoulutuksen olevan yksi alan parhaista. Itselleni se antoi hyvät valmiudet onnistua myyjänä, vaikka oma aikaisempi kokemus oli IT-maailmasta, Itkonen muistelee.
IT-alalta puhtaan sisäilman tuotteiden pariin hypännyt Simo Itkonen kokee Luxin myyntikoulutuksen antaneen hyvät eväät alan vaihtoon.
Itkonen omaa epävirallisen ennätyksen siinä, montako kertaa hän on vuosien aikana palannut Lux-tuotteiden pariin välillä muualla käytyään. – Pari vuotta Lux-myyjänä oltuani sain tarjouksen myyntityöstä Irlannista, mutta heti Suomeen palattuani jatkoin taas näissä hommissa. Myös polvivamma pakotti välillä jättämään esittelyihin perustuvan kokopäiväisen myyntityön joksikin aikaa, mutta jatkoin silloinkin sivutoimisesti yrittäjämyyjänä. Vuosi sitten Itkonen halusi keskittyä jälleen kokoaikaisesti Lux-tuotteisiin. – Nautin siitä, että voin itse määritellä työaikani ja sovittaa päivät perheen tarpeiden mukaan. Myös ansiotaso työssä on parempi kuin monessa muussa myyntityössä.
ASIAKKAIDEN KIITOKSET MOTIVOIVAT
Kenelle konkarimyyjä näkee Lux-tuotteiden myyntineuvottelijan työn soveltuvan? – Tärkeintä on rohkeus ja halu kohdata ihmisiä. Monenlaisella taustalla pärjää; myyntikoulutuksista saa hyvät raamit, yritykseltä kattavan tuoteopin ja kollegoilta tukea. Suurin osa asiakkaista tietää Luxin entuudestaan ja on kiinnostunut tuotteista, joten niitä on mukava myydä, Itkonen tiivistää. Hän ei ole vielä tavannut asiakasta, joka ei haluaisi tehokasta ilmanpuhdistinta tai laatuimuria pitämään kotinsa sisäilman puhtaampana. – Huipputuotteet vakuuttavat esittelyssä itsensä. Tähän mennessä jokainen asiakas on kiittänyt kauppojen jälkeen, että kiva kun tulit. Koenkin työ jo itsessään palkitsevaksi, Simo Itkonen summaa.